Paraplyeffekten
2025

Adina Stiftelsen ønsket donasjoner fra næringslivet i Bergen til arbeidet med å bygge en tryggere skolehverdag for barn i Ukraina. Med mål om å hente inn større donasjoner fra beslutningstagere i næringslivet – særlig innen energi, eiendom, finans og teknologi.
Innsikt: Givere motiveres ikke bare av behov, men av tilhørighet, identitet og følelsen av å være med på noe større. I Bergen er paraplyen en sterk identitetsmarkør som gir ly til byen når regnet pøser ned. Den finnes også en uskreven regel om paraplyene i Bergen - nemlig at vi delere på dem.
En veldedig aktiveringskampanje der en fysisk og digital paraply sendes fra bedrift til bedrift. Et symbol på raushet, solidaritet og trygghet. Bedriftene oppfordres til å signerer paraplyen med logoen sin, donere et bidrag og sende paraplyen videre. Den fysiske paraplyen kombineres med digital deling, og SoMe-assets tsom viser at man er en bidragsyter og støtter prosjektet.





Byrå: Nonspace
Kreatør: Ingrid Haugen Nonskar
Dette var en pro bono-jobb for Adina Stiftelsen. Jeg sto bak idé, konsept og pitch, men forlot Nonspace før ideen ble produsert.